Annons

Gatufoto i Stockholm 9-11/11?

Produkter
(logga in för att koppla)
Blev inte mkt att spara denna gång:(

Kanske Mackan fick något i denna gränd?
 

Bilagor

  • pict8630.jpg
    pict8630.jpg
    38.8 KB · Visningar: 240
kjellric skrev:
Att fixa till bilderna i rätt storlek och vikt är inget problem. Inte heller att lägga upp dem i ett album eller i en pool, det är att få in dem i en tråd som är problemet. Bifoga fil funktionen funkar inte trots max 400 pixel på längsta sida och lättare än 100kb och jpg som filändelse. Copy and Paste funkar inte heller.

Märkligt. Nåja, det funkar ju att kolla på bilderna i ditt album också, även om jag ser helskum ut i större format. Jag passar nog bäst i 400 px. ;o)
 
Sans skrev:
Är du säker på att detta foto är tillräckligt genomtänkt för att få kallas konstfoto? ;o)))

Jo, nog [valfritt kraftuttryck] va det genomtänkt så länge som det tog för henne att ta den bilden.
Vi fick hämta varmvatten för att tinaloss stackars Emil...
 
Ja, det tar ju lite tid att hitta den perfekta oskärpan.

Jag får väl börja ha med mig en fickplunta med lite värmande innehåll att bjuda på när jag plåtar Konstfoto.
 
"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet" säger ju Farbror Barbro, och det gäller väl foto också? :eek:)
 
Emil tog gatufotot på allvar och fick stå ut med kommentarer så som " vrid upp iso" när det började mörkna:)
 

Bilagor

  • pict8654.jpg
    pict8654.jpg
    36.5 KB · Visningar: 209
Det fanns tillräckligt med snö i Gamla Stan för ett snöbollskrig. :eek:)
 

Bilagor

  • gf1.jpg
    gf1.jpg
    90 KB · Visningar: 215
Emo musikstil med tillhörande outfit, s som punkare gother mfl :)

En punkare som är felanmäld:
 

Bilagor

  • pict8577.jpg
    pict8577.jpg
    59.2 KB · Visningar: 205
OK en lite mer utförlig beskrivning på emo:

emo = Amerikansk gitarrbeserad radiorock för melankoliska tonåringar med självskadebeteende. Musiken utger sig för att vara emotionell och kraftfull och har gapiga refränger som främsta signum. Anhängarna klär sig företrädelsevis i svarta kläder och smink.
Egentligen bara en uppdaterad variant av gothrocken som slog igenom på 80-talet, som liksom emon med en svartsynt fasad prioriterade pretentiöst svårmod framför melodier . Exempel på emo-band: Tokyo Hotel, Fall Out Boy, My Chemical Romance och Panic At the Disco.
Emon tycks baseras på den inte helt nyanserade principen "Ju mer man skriker i refrängen, desto mer emotionellt blir det".
En kärt ämne att prata om.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.