Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Garanti på utrustn. köpt utomlands??

Produkter
(logga in för att koppla)

ulf

Medlem
Hej!
Undrar om någon vet hur, och om, det fungerar med garanti för fotoutrustning man köper från t.ex. Tyskland. Funderar på att köpa ett Canon kamerahus från Tyskland. Det finns mycket pengar att tjäna på det om Garantin fungerar här i Sverige. Canon har ju någon typ av Internationell garanti, står det i alla fall på papprena man får med deras prylar. Är tacksam om någon vet och kan svara.
Hälsningar Ulf

Jag köpte min F80 med 28-80 zoom i Singapore. Nikons 'Worldwide' Garanti gällde även här i Sverige när objektivet pajade. Jag tror inte att det skulle vara några problem med kameror köpta i Tyskland, så länge handlaren är seriös. Köper du över internet? Adress till försäljaren?

mvh
mårten
www.bonetweb.com/lange

Jag köpte ett Canonhus och några objektiv i Tyskland och fick med med garantisedlar det står "European Warranty" på. Upptäckte en luftbubbla på mitt 50mm f/1.8 och ringde och frågade Canon och sa att jag köpt gluggen i Tyskland - dom sa bara att jag skulle skicka det till Canons IT service och bifoga en kopia på kvittot. Ska posta det på måndag..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar