Annons

Garanti, 1 eller 2 år på D90?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Jag undrar hur lång garanti det är på min Nikon d90 + 18-105 objektiv.

Det är nämligen så att jag har haft kitet i snart ett år och behöver lämna in både kamera och objektiv för garanti reparation.

Det är köpt på media markt men jag kan inte hitta om jag har 1 eller 2 års garanti?
 
Hej!

Jag undrar hur lång garanti det är på min Nikon d90 + 18-105 objektiv.

Det är nämligen så att jag har haft kitet i snart ett år och behöver lämna in både kamera och objektiv för garanti reparation.

Det är köpt på media markt men jag kan inte hitta om jag har 1 eller 2 års garanti?


*Hej Erik
Om det snart gått ett år, är det ju bara att lämna in, men varför inte ringa Media Markt o kolla om det nu inte står något på kvittot.
Ett förslag är att lämna till "Lasses Kameraservice" i Nacka. Dom har mycket fina rekommendationer!

Hälsningar/Paul
 
Om inte Nikon ändrat på de senaste åren (var ett tag sedan jag köpte något nytt) så är deras egen garanti 1 år. MediaMarkt kan förstås också ha lämnat en garanti, men det har jag ingen koll på.

Du har alltid tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (om du köpt privat dvs), men då är det du som har bevisbördan för att felet är/var ursprungligt.
 
Tack för svaren. Ska kolla kvittot om det står nåt där.

Det som är problemet är att blixthuvudet inte går att stänga och att objektivet glappar.

Anledningen till att jag inte vill lämna in den nu är att jag kommer behöva kameran nu framåt jul och nyår :(


Det ligger en nikon butik på Sveavägen i stockholm, är det någon som vet om jag kan lämna in den där utan att behöva betala frakten trots att den är inhandlad på Media markt?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.