Erik Schalin
Aktiv medlem
Hej
Ja nu har moderkortet givit upp.
Tittar febrilt efter ny dator.
Hittade bytdator.se men de har för gamla processorer om man ser till att Adobe rekokmmenderar 6:e generationens av Intel eller liknande/nyare med minst 6 kärnor.
AMD är betydligt billigare.
Men om man nu tittar på 2xxx serien av AMD, hur sjutton vet man vad som passar till den?
Det finns färdigställda uppgraderingspaket (hos Komplett där jag har tittat).
Försöker skilja paketen från varandra men vet helt enkelt inte vad jag skall titta efter som betyder ngt.
Jag hade tänkt att återanvända låda, transformatorm DVD och dockan som sitter i lådan.
Hur vet jag om de paket jag tittar på passar det jag redan har.
Kanske är tokigt att inte köpa allt nytt. Men samtidigt om det inte behövs så verkar det korkat att betala för ngt som man redan har.
Dels för att spara pengar o dels miljön.
Ngn som kan ge ngra riktlinjer man skall titta på?
All hjälp är välkommen.
/Erik
Ja nu har moderkortet givit upp.
Tittar febrilt efter ny dator.
Hittade bytdator.se men de har för gamla processorer om man ser till att Adobe rekokmmenderar 6:e generationens av Intel eller liknande/nyare med minst 6 kärnor.
AMD är betydligt billigare.
Men om man nu tittar på 2xxx serien av AMD, hur sjutton vet man vad som passar till den?
Det finns färdigställda uppgraderingspaket (hos Komplett där jag har tittat).
Försöker skilja paketen från varandra men vet helt enkelt inte vad jag skall titta efter som betyder ngt.
Jag hade tänkt att återanvända låda, transformatorm DVD och dockan som sitter i lådan.
Hur vet jag om de paket jag tittar på passar det jag redan har.
Kanske är tokigt att inte köpa allt nytt. Men samtidigt om det inte behövs så verkar det korkat att betala för ngt som man redan har.
Dels för att spara pengar o dels miljön.
Ngn som kan ge ngra riktlinjer man skall titta på?
All hjälp är välkommen.
/Erik