Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Gammaldags?
- Trådstartare Evenstar
- Start datum
J. Patric
Aktiv medlem
Proffslabben förr sepiatonade ofta fotografier för att hudtonerna skulle se mer vackra ut, och även för att fotona skulle hålla bättre. Tonade bilder kostade/kostar mer att få gjorda av riktiga svartvita proffslabb.
Andra skäl för att gamla bilder är gulbruna kan vara att de helt enkelt gulnat pga dålig fixering, eller att ett specialpapper utan barytskikt använts, och pappersbasen med tiden gulnat.
I Photoshop kan du testa att öka rött och grönt, vilket ger sepiaton. (Rött och gult som föreslogs av Graal ger snarare orange ton)
Andra skäl för att gamla bilder är gulbruna kan vara att de helt enkelt gulnat pga dålig fixering, eller att ett specialpapper utan barytskikt använts, och pappersbasen med tiden gulnat.
I Photoshop kan du testa att öka rött och grönt, vilket ger sepiaton. (Rött och gult som föreslogs av Graal ger snarare orange ton)
Graal
Avslutat medlemskap
Ja, nu missförstod du mig nog lite Patrik. Jag menade inte att man skulle smeta på så att bilden blir orange. Det bildexempel som följer har jag gett +12 röd och +12 gul. För mycket är inte bra naturligtvis. Och vill man ha den ton du menar (sephia) gör man naturligtvis som du menar. Mitt exempel är nog mera som en traditionell svag bruntoning.
Bilagor