ANNONS
Annons

Gamla Bruket Munkfors

Produkter
(logga in för att koppla)
Fan också vad sugen jag blev nu... men, men... jag får nog bli hemma den här gången i alla fall. Blir det förändringar så hakar jag på i sista minuten. Ibland önskar man att man var höggradigt schizofren så att man kunde dela på sig...

Batterier

Vill bara påminna er om att ta med en bunt batterier eller nyladdade sådana till blixtarna, inne i matrinverket är det ganska skumt.

Vi åker väl och fikar en stund efteråt?

Vi ses

Eliaz

Re: Batterier

WFS) (Eliaz skrev:
Vi åker väl och fikar en stund efteråt?

Absolut! WFS-träffar + fika = sant!

Man klarar sig med den inbyggda blixten väl? Någon som har med sig en Canon Speedlite 420EX (alternativt 430EX) annars? Kunde i och för sig vara kul att testa den ändå om någon skulle ha en sådan...

Jag har med mig en 550ex så du kan nog få prova!
Fika ska det naturligtvis bli...om jag nån gång hinner klart där inne!

Jag tror jag löser det med tiden så nu gäller bara att ta sig till Munkfors också.
Ingen från Karlstadshållet som ska dit och som vill ha tankat för en medpassagerare isf?

Apropå blixtar har jag en 430ex som du kan få heltidslåna där Hans, bara ni håller er undan mig med sånt som blixtrar upp..
Jag tror mer på enbensstativ (eller om annat stativ ryms) och längre tider och skyr helst blixtar på såna ställen som jag misstänker att detta är.
Kanske vi kan plåta i olika rum, blixtanvändare och icke?;)

Jag kör också oftast utan blixt men har tänkt prova både och för en gångs skull.
Som tur är (om man nu ser till det här med blixt iallafall!) så blir vi väl kanske inte fler, så det ska nog inte vara några problem med att strosa runt för oss själva här och där.

Jo... stativ verkar givet, men det är alltid kul att prova lite grejer som man inte har själv (det enda tråkiga är att man blir sugen på prylar man inte har råd med).

Tack för erbjudandet om lån av blixtar Therese och Lotta!

lottae skrev:
Jag tror jag löser det med tiden så nu gäller bara att ta sig till Munkfors också.
Ingen från Karlstadshållet som ska dit och som vill ha tankat för en medpassagerare isf?

Hur är förbindelserna mellan Grums och Kil? Om du tog dig dit skulle det inte bli alltför stor omväg att hämta upp dig. För mig gäller det ju att åka antingen via Kil och upp till Munkfors eller via Sunne och ner till Munkfors. Skulle det funka för dig?

Har börjat svära ibland. Varje gång jag dubbelbokar saker iaf;)
Fast jag tjänar nog lite på att inte vara med i Munkfors. Måste jobba i stället ser det ut som..

Men blir det någon förändring hojtar jag och tar mig till wåxnäs (som väl borde vara lätt att plocka upp på?), jobbet är bara 90% säkert bokat än..

Äh, det blir ingen ändring. Måste jobba..

Men jag hoppas det kan bli fler plåtingar på gamla bruk och att jag ka vara med nästa gång. Ni komer säkert göra kanonbilder därifrån..

Jag vet inte ett dugg om möjligheter, men det finns en nerlagd fabrik i Vålberg som säkert är lagom dammig och mysig. Den där gamla som tillverkat spånplattor en gång i tiden..
Kankse också något att kolla?
Bara jag kan lista ut vem det ska kollas med, men det går nog om det låter intressant för framtiden..

Har tyvärr också fått förhinder i sista minuten, hoppas ni får trevligt och att ni laddar upp lite fina bilder! Vi syns på nästa träff (tror jag).

Jag kommer oxå.
Det var ju synd att ni inte kunde Lotta o Hans.
Men ni kan ju kolla på bildernaq här.

Tack för den trevliga träffen i Munkfors, Bengt! Verkligen ett häftigt ställe. Lägger in några bilder från gårdagen, det kanske kommer fler senare.

Här är du och Calle!

Bilagor

• fotograferar.jpg
    fotograferar.jpg
    55.3 KB · Visningar: 162
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar