Annons

"Galna" priser på Elgiganten

Produkter
(logga in för att koppla)

-big kahuna-

Aktiv medlem
Såg nyss i Elgigantens senaste reklamblad att man säljer Nikon D40 med kitoptik för 2995 spänn!?!? Var ska denna prisdumpning sluta nånstans? Om priserna för de billigaste systemarna ska krypa ner på de här nivåerna kommer ju superzoomar och andra kompaktkameror få en tynande tillvaro. Det går väl rykten om att Canon ska släppa en prispressad instegsmodell också?

Nu kanske inte denna tråd ska ligga under köpråd, men det är i och för sig ett smart råd att köpa en systemkamera om man kan få loss den under 3000 spänn ;)

mvh

Fredrik
 
Nu ska man kanske betrakta E-G klipp på D40 som ett reklamtrick/lockpris. Jag har inte hört någon som köpt en D40 då den tagit slut överallt extremt fort.
Sen är D40 en modell på utgående eftersom den ersatts av D40x och D60.

Dock är det ett jäkla bra pris...
 
Jag hade köpt min ett par dagar tidigare på PcCity till 3990 kr, så jag åkte dit så fort jag reklamen och fick tillbaka 1000 kr på prisgaranti :) sån tur brukar inte jag ha..
 
Buffaz skrev:
Jag hade köpt min ett par dagar tidigare på PcCity till 3990 kr, så jag åkte dit så fort jag reklamen och fick tillbaka 1000 kr på prisgaranti :) sån tur brukar inte jag ha..

grattis =) Jag har faktiskt nyttjat prisgaranti en gång också, fast på elgiganten och det hade inget med foto att göra. Prisgaranti är med andra ord bra, problemet är väl att man i 90% av fallen glömmer bort att den finns.

mvh

Fredrik
 
Jag är faktiskt sugen på att köpa en sån där D40. Vore ju ofta bra att ha ett hus till, skulle t.ex. jämt kunna ha min Sigma 10-20 mm vidvinkel därpå. Tror 6MP skulle räcka mer än väl till just den linsen.

Synd att inte bara huset finns för t.ex. 2500 SEK, behöver inte den där kit-optiken :)
 
Åk dit och försök köpa den får du se vad som händer. Chansen att du verkligen får tag i den till det priset är nog inte 100% så att säga.
 
Ëller beställ den på nätet och väl Collect@store.
Förutsätter givetvis att den finns i den butik du avser att hämta den i.

Då är det tom. 5 kronor billigare, 2990.


/Thomas
 
På en annan "El-giganten" affär , på Backa Plan i Göteborg så kan man fortfarande köpa en helt ny "Canon eos 350D". (tror det är den sista)
4200:- vill dom ha för den...


om någon är intresserad ...?
 

Bilagor

  • canon350d.jpg
    canon350d.jpg
    13 KB · Visningar: 850
Det är oftast väldigt "intressant" prissättning på ställen som Elgiganten.

T.ex. så hämtade jag ut ett Sandisk SD Ultra II 8GB + micromate kortläsare för 399:- på Komplett, strax därefter var jag förbi Elgiganten och de sålde 2GB SD kort för 299:- :D

Ladorna är bra om man vet exakt vad man ska ha och vad det borde kosta, samt inte låter sig luras av försäljarna.
 
J_R skrev:
Det är oftast väldigt "intressant" prissättning på ställen som Elgiganten.

T.ex. så hämtade jag ut ett Sandisk SD Ultra II 8GB + micromate kortläsare för 399:- på Komplett, strax därefter var jag förbi Elgiganten och de sålde 2GB SD kort för 299:- :D

Ladorna är bra om man vet exakt vad man ska ha och vad det borde kosta, samt inte låter sig luras av försäljarna.

Det är nog ofta så. Med extremt små marginaler på tex kameror och objektiv (vi pratar någon enstaka procent på vissa artiklar), så blir dom tvugna att tjäna pengar på tillbehör som minnen och filter.

Därför är det ofta billigare att köpa tex minnen i bla databutiker eftersom dom affärerna inte tjänar sina pengar på just det.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.