Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Galleri fs - 16 dagar sedan jag la in bild

Produkter
(logga in för att koppla)

elektra1

Aktiv medlem
Hej.
Har det blivit något fel?
Det är 16 dagar sedan jag la in en bild nu.
Och har inte hört ett ljud.
Är det flera som fått vänta så länge?
mvh camilla

Samma här.
17 dagar är det nu.
Vore ju toppen om någon ansvarig kan bekräfta vad det är som dröjer om det nu beror på det sk. urvalet till tidningen och om det i så fall innebär att det kommer att dröja ytterligare dagar/veckor innan dom faller på inlämnade bilder till G.FS.

//Niklas

Man kan ju undra, även om tidningen tar upp sin tid så betalar jag för Fotosidan.se, de som vill ha tidningen betalar förhoppningsvis för den. Så varför skall jag behöva vänta extra länge för att få veta om min bild är godkänd eller ej????

Min bild är inlagd 3 maj, idag 24 maj det blir tre veckor det....

Tycker det är oacceptabelt lång tid för att få en bild sågad eller ev antagen... Känns väldigt nonchalant...

Men kanske galleriet ändå är som somliga säger en klubb för inbördes beundran och varför bryr jag mig i så fall?

Funderar just nu på att helt enkelt ta bort bilden. Värre är att jag "nästan" funderar på om jag skall förlänga medlemskapet när en tidning som jag inte bryr mig om går före mig som medlen på fotosidan.... (idag medlem till 21 juni)

Tidningen köar upp slussen. Kanske lite olyckligt. Vi får kika på det inför kommande nummer. Dock är Galleri FS ingen servicefunktion som skall blandas ihop med plusmedlemskapen.

Tidningen köar upp slussen. Kanske lite olyckligt. Vi får kika på det inför kommande nummer. Dock är Galleri FS ingen servicefunktion som skall blandas ihop med plusmedlemskapen.

Kanske är det inte det, men som betalande medlem ser man till sajtens helhetsintryck och detta hjälper ju inte till direkt tyvärr.

För min del är det en månad sedan jag laddade upp bilden till slussen.

ca 33 dagar sedan jag la upp min bild nu.
Tråkigt att det tagit sådan tid.

36 dagar för mig...

Dessutom så är det ca 40 sidor med bilder att gå igenom med bilder att rösta på, det orkar man inte. Det borde finnas någon gräns för hur många bilder det får finnas i slussen samtidigt.

36 dagar för mig...

Dessutom så är det ca 40 sidor med bilder att gå igenom med bilder att rösta på, det orkar man inte. Det borde finnas någon gräns för hur många bilder det får finnas i slussen samtidigt.

Ja det tycker jag också. Eller att folk bara får lägga in 1 bild i månaden.. Lite tråkigt. Men om det inte hínns med så kanske det är en bra idé. Hellre att lägga in en bild i månaden och få svar fort, än att behöva vänta så här länge.

Håller helt och hållet med om att en gräns för hur många bilder det får vara i slussen på samma gång borde finnas.
Just nu är det inte roligt det här med Galleri FS.
Det känns ju som att det knappt spelar någon roll att man är inne och bedömmer bilder där då inströmningen är FÖR stor......
Dags föfr förändring, annars är det helt meningslöst att ha galleriet över huvud taget.

Vi fick en anstormning iochmed uppladdning till tidningen. Tyvärr fick inga bilder plats i tidningen. Så tillsammans med en jättefull sluss får man väl se det som ett misslyckande. Nu jobbar vi av men det är ju inte heller kul att gå igenom och släppa på under för kort tid. Dock är antalet sidor nere på en 1/3 av innan och vi jobbar för att snabbt slussa på.

Vi får kika om vi skall göra några andra förändringar.

Jag tycker det är färre och färre bilder i slussen som så att säga "håller måttet". En gräns på max en bild i månaden är absolut på sin plats anser jag. Galleri FS ska ju innehålla Fotosidans bästa bilder. Jag tvivlar starkt på att speciellt många här månadsvis producerar ett antal bilder som passar in på beskrivningen "Fotosidans bästa bilder". Att kunna lägga in en bild i månaden måste ju räcka mer än väl. Själv hade jag väl ansett att en bild om året per person hade varit mer lagom :)

Vet inte hur många veckor det är sen jag skickade in min bild till galleri FS...vet inte om det är något som är fel eller om den ligger kvar där fortfarande pgr av att denn inte fått tillräckligt med röster än pgr av att det e såpass många bilder som ligger i slussen nu...har inte fått nått mail om jag blivit antagen eller inte o när jag försöker lägga in en ny så säger dom bara att jag lagt in max bilder i denna poolen för denna perioden...riktigt surt med tanke på att det gått väldigt många veckor sen jag skickade in min bild till slussen.

Jag ser det där med Galleri FS mer som en kul grej. Jag har också en bild i slussen, dock misstänker jag att den kanske inte passerar, och är i så fall mycket intresserad av att få läsa motiveringen (hoppas isf att åtminståne någon har kommenterat sin refusering) :)

För mig gör det inget att det tar några veckor. Det gör mig heller inget att jag inte kan lägga in någon annan bild under tiden. Jag tycker mig inte ha någon bild som passerar mitt eget "filter" för att ens kunna läggas i slussen.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar