Annons

G12?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sture E.

Aktiv medlem
Jag undrar varför det inte finns några recensioner av Canons Powershot G12. Är folk missnöjda med den? Själv har jag min Pan.Lumix LX-2 som jag känner att jag behöver uppdatera, då gärna till en kompakt med en bra sökare. (Annars får det bli en systemare, en beg Pentax K20D ligger mig då nämast om hjärtat)

Som vanligt är jag oerhört tacksam för tips på vad jag skall välja. Det jag är ute efter är rejäl skärpa och bra ljusmätning. Den mesta fotograferingen sker i svartvitt för min del. När jag tar macrobilder så blir det med min gamla A640, som inte är att förakta. Men som jag skrev i ett annat forum här, den käkar batterier, har kollat och bytt allt men den klarar max 7 bilder, sen är batterierna slut.

Jag undrar varför det inte finns några recensioner av Canons Powershot G12. Är folk missnöjda med den? Själv har jag min Pan.Lumix LX-2 som jag känner att jag behöver uppdatera, då gärna till en kompakt med en bra sökare.
G12 har visserligen en sökare, men tyvärr är den långtifrån bra. I övrigt är det en trevlig kamera, fast måhända lite stor. "Lillebror" S95 är ett intressant alternativ.

Just a gigolo..........

Tydligen är inte G12 annat enn en en ny G....som en ny Volvo typ.......
Lita på att G12 hadde frontat alla testares sites om något hadde varit nytt......

Ju då; nåra knappar här o där. Har ni G10 eller G11 så ta't lungt!
En snygg tjej behöver knappast 1 timma i sminket....jag kör G10 länge ennu.....

Ut o fota!

/ Emil

Jag blir inte förvånad om G12 är sista modellen i serien, tror inte dom kommer med en till nu när S95 är en sån hit och det kommer seriös konkurrens från dom nya spegellösa kamerorna med större sensor.

Jag gillar G12 det lilla jag hunnit testa, men så tycker jag bättre om stora kameror än (för) små.

Kompaktkamera med bra sökare tror jag inte finns. G12s är urusel, Nikon P7000s något bättre men i princip lika kass.

Gillar du din LX-2 skulle jag föreslå att du kikar på nya LX-5.

Hade den haft utbytbara objektiv hade det varit nära fulländat, men nu blir det en nisch-/entusiastkamera.

Ja tack; som en portabel TV på 40 tum........

Hade den haft utbytbara objektiv hade det varit nära fulländat, men nu blir det en nisch-/entusiastkamera.

Du kann inte mena att den pyttelilla sensoren kann kallas entusiast, Anders?

Njaa; jag vill hällre ha en fast normaloptik i en rangefinder med vettig bricka.
Håppas Fuji prisar sin Finepix X 100 för vanliga dödliga......

/ Emil

Kanske du trodde jag menade G12.

Men det var ett svar på inlägget före mitt; "den" = "X100"

Senast redigerad av en moderator:
Hellre en kompaktkamera med en bra sökare än en komplicerad finessrik kamera utan sökare eller med en usel sökare. Fuji är på rätt väg med sin X-100 synd bara att den saknar mätsökare. För min del skulle idealet vara en digital variant av Canonet 17 med en fullformatssensor.

ANNONS