Tja ...
... är ju inte modellfotograg inte heller vet jag vad för miljöer du söker, men jag har lite tid över så jag skriver väl ner något
)
Ett stenkast från centralstationen har du operan och och dess närområde med en blandning av moderna och gamla miljöer. Där finns vatten och en liten hamn. Finns även en lite rolig gångbro med trappor och vinklar.
Kanske även den gamla delen av centralstationen kan tjäna som kullis.
På andra sidan Drottningtorget som syns från centralstationen finns Trädgårdsförening, där kan finnas lämpliga kulisser.
Ytterligare en liten bit (gångavstånd) från operan finns Gullbergskajen, där finns en fartygsförening med lite större båtar som renoveras och används som bostäder. Det brukar finnas en massa rostiga pryalar och annat som plockas av båtar under renonvering. Lite skräpigt och halvsunkigt.
Området Haga (främst Haga Nygata) är mysigt med gammal begyggelse och små butiker. Där kan du från Frigånsgatan hitta en lång trappa som leder upp till Skansen Krona, där uppe såg jag under en tegelportal i höstas en modellfotograf i aktion. På andra sidan Skansbeget från Risåsgatan finns en sunkig gång upp till sunkiga kvarlämningar efter någon bebyggelse, mycket berg, betong trappor, klotter och sånt. Kan kanske vara skuggit och dant,dock.
Carnegie kajen och Klippans naturreservat kanska kan vara något, dit kan du ta dig med båt från hamnen vid Operan kostar som spårvagnen.
Tja ...