Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göra Pussel av foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Linmajon

Aktiv medlem
Jag tänkte göra ett pussel som present till min brorson och limma en bild på tunn plywood som jag sågar ur.
Jag ser ett problem med att bilden kanske lätt släpper/fransar i kanterna. Ska man lacka bilden (helst bläckutskrift) med någon spray eller är en transparent skyddsfilm bättre?
Har någon tips?

Kul idé. Jag skjuter från höften med en helt ogenomtänkt lösning. Kan man inte såga klart pusslet först, innan man laminerar det med bilden? För att sen när man laminerat skära upp springorna med skalpell?

jimh skrev:
Kul idé. Jag skjuter från höften med en helt ogenomtänkt lösning. Kan man inte såga klart pusslet först, innan man laminerar det med bilden? För att sen när man laminerat skära upp springorna med skalpell?

Bra ide'. Så får det nog bli. Det är lite halvbråttom så jag har inte tid med nåt labb. Allra bäst vore om man kunde skära med vattenjet eller laser men en sån har jag tyvärr inte.:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar