Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göra något av fotona!?

Produkter
(logga in för att koppla)

pl_Johan

Aktiv medlem
Hej!

Jag tänker försöka sätta mina hittills tagna foton i sammanhang. Jag tror jag ska försöka göra någon almanacka eller något liknande. Någon som vet något bra datorprogram för detta? Eller någon kanske har tips om hur man löser det med bara klipp och klister.
Kanske någon kan bidra med lite tips i allmänhet!

/
Johan Schmitz
 
beroende vad du har för vana av diverse layoutprogram, så finns det väl lite olika alternativ.. publisher har väl (?) någon standardvariant för kalendrar, no? personligen skulle jag nog sätta mig med pagemaker och göra en helt egen.. det verkar mycket roligare! :)

men som sagt var; det finns säkert fler program än publisher som har färdiga mallar för en hel mängd olika saker..

lycka till! :)
 
Om jag inte minns fel så har följande program möjlighet att göra kalendrar. Vet dock inte hur de blir och hur anpassbara de är.

Adobe Photoshop Album
Jasc Paint Shop Photo Album
 
Eller så lämnar du in det du vill ha till en fotoaffär och får en tolvmånaders schyst, inbunden trycksak för någon hundralapp. Men det kanske är själva pillandet du är ute efter?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.