Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göra en logo till mej?

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite svårt att visa i 400 pixlar så jag klippte ihop mitt förslag. Underdelen kommer här !

Bilagor

• flx1.jpg
    flx1.jpg
    36.7 KB · Visningar: 307
Och "loggan" som jag tyckte skulle vara lite diskret kommer här:

Nu är jag ingen AD direkt men en för färgblaffig logga stjäl nog uppmärksamheten från bilden, tror jag.

Bilagor

• flx2.jpg
    flx2.jpg
    25.2 KB · Visningar: 301
Jag slängde ihop något lite snabbt i ps, jag vet inte om du gillar det men vem vet?

Jag har gjort en svart och en vit, båda med genomskinlig bakgrund. Då har man ju en för ljusa bakgrunder och en för mörkare.

Självklart ska loggorna inte vara så stora så jag la in en förminskad nere i vänstra hörnet, så stor som jag skulle ha haft den.

(OBS! Det ser inte så bra ut när jag var tvungen att komprimera den så mycket. Men om det ser hyffsat ut så kan jag skicka en större bild...)

/Jeppe

Bilagor

• hamp m loggor (forminskad) 5.jpg
    hamp m loggor (forminskad) 5.jpg
    37.4 KB · Visningar: 228
Några grundläggande regler (som iofs kan brytas) för en bra logga är enkla drag, tydlig, gärna fet text, få färger.

Det viktiga brukar anses vara att skapa ett lättigenkännligt märke som är tydligt, inte ett 3D-konstverk.

Men var och en får välja... :)

Jo, men jag ville göra något mer än att bara välja ett snyggt typsnitt och lägga på en bakgrund, det kan han väl göra själv i så fall. Jag tycker ändå inte den blev för mycket, den är ganska ren och utan några som helst färger...

Men, men alla tycker olika...

/Jeppe

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar