Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göra dimma och rök

Produkter
(logga in för att koppla)

markusd

Aktiv medlem
Är det någon som vet om det går att göra snygg rök eller dimma i Ps7. Har suttit och provat men inte riktigt fått till det.

Markus

Oj, hej,

Jag klickade nog lite snabbt på den här frågan. För jag tänkte föreslå att om man inte har tillgång till rökmaskin så finns det "rök på burk" på Hobbex.

Men men det var ju inte riktigt det du var ute efter...

Återkommer om jag får ngn PS idé.

/Jacob

ohls skrev:
Nu ville han väl göra rök i photoshop!

Ja, ja, ja, men riktig rök är roligare! ;-)

Ett recept jag minns från barndomen är att blanda socker och kalisalpeter (du hittar det bland kryddpåsarna!) och tutta eld på det hela. Det blir magnifikt fin vit rök, men kanske inte så bra att andas in... Rekommenderas ej inomhus. Vill man ha den brun är det bara att blanda i lite kaffe!

Överdriv inte det hela. När jag var i mina mest pyromaniska barnaår fyllde jag en GB-låda med denna blandning och tuttade eld på den i en sandlåda. Lekplatsen fylldes med rök, sedan det omkringliggande grönområdet och sedan hela villakvarteret...

/Pontus

ANNONS