Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göra bildspel i Mac (bildspelprogram?)

Produkter
(logga in för att koppla)

E_Axel

Aktiv medlem
Hej

Jag har tidigare när jag kört windows använt proshow gold för att göra bildspel, vilket är mycket bra! Men vilka program finns det för mac som är bra att göra bildspel i? Jag har testat att göra i iphoto, bildspelen blir fina där, men som jag ser det kan man inte exportera bildspelet i någon vidare kvalité (!) och då faller ju det programmet pladask!

Så finns det andra program där man faktiskt kan exportera högupplösta bildspel som kan spelas på både mac och pc? Gratis program hade varit fint men är även intresserad av sånna som kostar en slant.

tacksam för tips!

Mvh

Elias

Keynote kanske funkar?
Ska du exportera till web så är soundslides ett bra program där du kan lägga till ljud.

FotoMagico är ett bra program. Lätt att använda. Problemet är att det funkar bäst om man kör Mac.

Jag har letat länge utan att hitta något som motsvarar proshow gold, tyvärr. Tex funktionen att anpassa en delmängd av vilderna till ett visst ljudspår har jag inte hittat någonstans. Att enkelt kunna ändra tid och andra egenskaper för ett urval av bilderna är också något de flesta program faller på
Så nu kör jag proshow via parallell desktop även om det är lite trögt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar