Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

går ej att ladda upp bilder i forumet

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
är det något fel på bilduppladdningen när man vill infoga en bild i ett inlägg?

trycker jag på "hantera filer" eller vad det heter så kommer det upp en liten ruta. Därifrån väljer jag bild som finns på min hårddisk. sen när bildfilen syns där så händer det inget mer. jag kommer inte vidare därifrån liksom. Jag kan stänga ner den lilla rutan, men då försvinner bilden.

gör jag fel?

Hej, testa att scrolla till höger utanför bild i den där lilla rutan - där kan det finnas knappar som underlättar. (Jag hade precis samma fundering igår men kom på det efter ett tag.)

Det finns en knapp som heter "Ladda upp" långt ut åt höger. Förr syntes den inom fönstret som slängs upp, men något verkar ha hänt, åtminstone i Fx.

tackar för det. tänkte inte ens på att scrolla åt sidan. den rörelsen är inte så vanlig med pekfingret :)

korkad design att ha det så i alla fall. Kanske fotosidans designer kan göra det bättre måntro?

tar en fråga till när jag ändå är i farten. Varför går det inte att redigera ett inlägg man skrivit? redigeraknappen under inlägget verkar försvinna efter ett litet tag. ganska störande. Eller flyttar den sig efter ett tag och gömmer sig den med?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar