ANNONS
Annons

Går ej att få bilder fr 350D i ny laptop

Produkter
(logga in för att koppla)

Uttryck

Aktiv medlem
Har sånt problem med min reservkamera en 350D. Vill slippa dra med mig en kortläsare till laptopen på resan utan bara en usb-kabel.

Jag försöker ladda upp bilderna fr kameran till den nya laptopen (som kör Vista som operativsystem) via en usb-kabel men det funkar ö h t inte hur jag än uppgraderar laptopen med olika drivrutiner fr denna sida http://software.canon-europe.com/products/0010192.asp

(har givetvis valt Vista som Opsys och modell 350D).

Det går däremot bra via en usb-kabel m min andra kamera, en 40D.

Är det någon som ev kan veta vad det är för fel?

Hade liknande problem med den 350 jag sålda iväg till syrrans dotter, detta gällde Windows XP jag löste det med att installera Zoombrowser från Canon.

Har redan installerat om Zoom Browser och även uppdaterat denna med de drivrutiner som fanns på Canons hemsida. Men funkar ändå inte.

Hej
Som det verkar finns det problem med Vistas 64 bitars operativ kör du det?
Ha inte igång zoombrowser när du connectar kamera, starta den efter att kameran blivit ansluten.

Funkar inte något av detta får du antingen köpa en usb från Klasse Olsson för en hundring de är ju inte stora eller stoppa in CF kortet i din 40D för du lämnar väl inte den hemma.

...

Jag har en 450d och kör Vista 64
inga Canon program alls.

kopplar in usb´n och sätter på kameran, klart.

Många har dock problem med detta och den spontana lösningen är att använda minneskortsläsare vilken för övrigt är mycket snabbare också.

min 350D fungerar inte med 64-bitars OS heller..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar