Annons

Går det att visa fler egenskaper i ZoomBrowser EX

Produkter
(logga in för att koppla)

Lasse C

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en S3 IS och använder det medföljande programmet ZoomBrowser EX mycket när jag granskar bilderna efter att ha tankat över dem till datorn.
I Zoom Mode etc kan man klicka Properties för en markerad bild och få fram ett fönster med fullständiga egenskaper, allt man kan tänkas vilja veta om bilden.
Men när man har dubbelklickat på en bild och bläddrar framåt bland dem i det nya fönstret som då öppnas med de större vyerna finns bara det som heter Shooting Information och som kan visas för aktuell bild. Denna innehåller bara ett fåtal uppgifter och jag saknar ofta möjligheten att kunna visa den stora egenskapsrutan samtidigt som jag tittar på en bild i stort format.

Jag har letat i manualen, men detta verkar inte gå. Jag brukar "helt enkelt" gå tillbaka till Zoom Mode eller var jag nu var och titta på klockslag, histogram etc för bilden där istället, men det är ganska bökigt att behöva göra så.

Jag tycker annars att ZoomBrowser EX är ett utmärkt program för att granska bilderna. Bildkvaliteten är påtagligt högre än i exempelvis Windows bildvisningsprogram och valmöjligheterna för hur bilderna ska visas är överlägsna.
Vet någon om det finns någon möjlighet som jag missat att i ZoomBrowser EX visa en bild stor och samtidigt visa fullständiga egenskaper?

Jag vet att det annars finns många mycket bra bildvisningsprogram som även är gratis, men frågan är om de fungerar lika bra ihop med bilder tagna med just Canonkameror. Zoombrowser EX är ju skräddarsytt för Canons kameradata, integrerat med nedladdning av bilder från kameran etc. Men jag har å andra sidan inte provat något av dessa alternativ så det kanske är ett helt ogrundade tvivel från min sida.
Men tips om gratisprogram som bättre skulle fungera som granskningsprogram mottages tacksamt.
Observera att katalogisering och redigering inte har någon betydelse i det här sammanhanget. Det använder jag Elements till.

Mvh.
Lasse C
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.