Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gästboksfunderingar

Produkter
(logga in för att koppla)

emtre

Aktiv medlem
Det finns ju en rolig svarsfunktion i gästböckerna så att jag kan svara på de inlägg jag får och som det är nu hamnar det svaret under ursprungsinlägget i min egen gästbok - vore det inte bättre om det hamnade i den andras gästbok. Så om Hanna skriver ett inlägg och jag svarar, så hamnar mitt svar i Hannas gästbok istället för min ...
då behöver Hanna ju bara hålla koll på sin egen gästbok istället för min och alla andras hon skrivit i.

Bara en tanke och ett litet förslag.

/Maria

Det skulle se ganska konstigt ut i din gästbok då, iallafall för andra - då man bara ser ett svar, som kanske refererar till något du skrivit hos någon annan. Men det kanske skulle vara en separat lista, ej tillgänglig för andra, där du ser allt du skrivit och de svar det gett.

Det finns en Bevakning - "Nya svar på dina gästbokskommentarer", som man kan använda för att få mail när någon svarat på en kommentar.

skulle det se så konstigt ut egentligen?

Fast jag kanske bara är van, de community´s där jag använder gästböckerna mycket funkar just så, att man svarar i den andres gästbok.
Då blir det istället så att man, som besökare i andras gästböcker, får läsa halva konversationen - vilket oftast gör en nyfiken nog att hoppa vidare :) vilket gör att man besöker nya och andra människor än man skulle gjort annars.

En annan anlendning till att det (mina ögon) vore ok, att det ser konstigt ut för besökaren, är väl att gästbokens främst är till för sin 'ägare' inte för besökaren, att besökaren kan ta del av det som står i den är liksom bonus :)

'En separat lista bara tillgänglig för mig' vore ju onekligen en variant. Skulle kanske funka. ska fundera lite på den.:)

En bevakning är ju ok, men det känns som om det ofta nog säger 'piiing' i min hotmail :) en annan lösning vore att föredrag.

/Maria

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar