Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
FX-uppsättning till D800?
- Trådstartare bigsmooth
- Start datum
MrKarisma
Aktiv medlem
Nu blev jag lite nyfiken
F/1,8r i stället för F/1,4r... Jag har än så länge valt bort 1,8rna pga 7 bländarlameller till förmån för 9 bländarlameller. Hur upplever ni oskärpan med färre lameller?
Nu äger jag varken 50/1.8 afs eller 1.4 afs-varianten. MEN, av det jag sett på flickr, och jag har kollat i dagar i sträck på bilder tagna med dessa två objektiv, så har 1.8:an extremt mycket mjukare och finare "bokeh" oskärecirklar. 1.4:ans oskärpecirklar har som en skarp kant, riktigt fult..
Falumas
Aktiv medlem
Nu äger jag varken 50/1.8 afs eller 1.4 afs-varianten. MEN, av det jag sett på flickr, och jag har kollat i dagar i sträck på bilder tagna med dessa två objektiv, så har 1.8:an extremt mycket mjukare och finare "bokeh" oskärecirklar. 1.4:ans oskärpecirklar har som en skarp kant, riktigt fult..
Jämför du då objektiven bägge inställda på f1.8?
/Karl
vickepe
Aktiv medlem
Är det G-versionerna du jämför med varandra, eller 1,4D med 1,8G? Denna jämförelse talar nämligen lite emot vad du beskriver:
http://neilvn.com/tangents/images/bokeh/nikon-50mm/50mm_f18G_f14G_f18.jpg