Annons

Funnit vertikalgrepp till D70!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja man får väl bryta av batteriluckan ;)

Nä jag har ingen aning.. Men skicka ett mail till dem vetja å se vad de säger om det.
 
Om man ska tro något om det vertikalgreppet så är det att specen är en önskelista. Hade det varit en färdig produkt hade man haft vikt, storlek och ett cirkapris på marknaden angivet också.
 
Det ser ut att vara samma som till batterihållaren till min Dynax 5, man öppnar luckan o sen hänger den ner i ett hål i batterihållaren.
 
j.asplund skrev:
Kan inte avtryckaren på batterigreppet vara en fjärrutlösare? Eller det kanske inte funkar med D70

Nej jag tror inte det, D70´n har bara utlösare via avtryckaren eller IR-fjärr, och IR-mottagaren sitter på framsidan av kameran.
/Göran
 
Daniel VR6 skrev:
De gör ju vertikalgrepp till många andra kameror oxå ju.
http://www.hkjenis.com/English/Esbxl3.html
Skulle inte förlita mig alltför mycket på sanningshalten i informationsn på sidan. I beskrivningen av batterigreppet till Nikon D100 står det att den är kompatibel med Canon D100. Informationen är i bästa fall bristfällig alltså. Som andra påpekat, inga kontaker i batterifacket på D70 som gör att avtryck funkar och det ser inte ut att sitta någon riktig IR-sändare på framsidan av greppet. Något som skulle krävas för avtrycket att fungera via fjärrutlösningen på kameran. IR-ögat sitter högt upp på höger sida sett framifrån. Det som på bilden ser ut att vara en IR-sändare sitter inte på samma ställe på de två bilderna som visas på sidan som det länkas till i första inlägget, det är alltså högst troligt ett montage.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.