Annons

Funktionsfel på D80?

Produkter
(logga in för att koppla)

anzon

Aktiv medlem
Har ett mega problem med min D80!

En dag helt plötsligt utan förvarning vägrade kameran att fungera som normalt. När man sätter på den blinkar det "Err" på displayen och när man håller ner avtryckaren hör man ridån slå men inget registreras på sensorn, bara svart. Trycker man på avtryckaren en 10-20 ggr i rad kan den börja fungera som vanligt en kort stund för att sedan lika snabbt lägga av och börja blinka error igen och ibland går inte ens det!

Enligt manualen finns det bara en lösning på problemet vilket är att lämna in den eftersom det handlar om ett funktionsfel i kameran.
Har utförligt beskrivit problemet för lasses ks men de vill inte uttala sig förrens de har kameran framför sig.

Är det någon som har erfarenhet av liknande problem, lämnade ni in kameran och vad kostade det??
Går dock i uppgraderingstankar men detta kom så plötsligt, står nu utan kamera, och har egentligen inte kapital ännu för att byta upp mig. Beroende på hur allvarligt, alltså hur dyrt detta problem är kanske man ändå blir tvungen att börja se sig om efter en ny kamera för känns väldigt obekvämt att inte ha någon kamera för tillfället!!


Tack på förhand
 
Hej!

Min D50 visa samma felmeddelande och då var det spegeln som inte fälls tillbaka tillsammans med nåt mankemang med slutaren. Felet är inte lika ihärdigt på min kamera som på din det går alltså att leva med. Jag kolla dock med Lasses kameraservice och det kommer kosta ca 2000:- att byta slutare och annat, så jag bytte upp mig till en beggad nästan oanvänd D300 för 6000:-, som dök upp som en skänk från ovan.

Hans
 
Det är också en grej som gör detta error extra sämst, endast ca 14000 exp. gjorda! Jag anser mig ha vårdat kameran väl, visst har man fotograferat i lite regn och rusk under åren men inte tappat eller varit oförsiktigt med den. Och så klart spelar det ingen roll vilket objektiv som sitter på.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.