Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fungerar mina gamla objektiv på en ny digital?

Produkter
(logga in för att koppla)

lostcyclist.com

Ny medlem
Funderar på ny digitalkamera. Ev en Canon 450D. Jag har en gammal analog kamera -Eos 300 med ett par objektiv (bland annat den man alltid fick med i ett kit -kommer inte ihåg vad den heter)

Passar de här objektive på en Eos 450D? Isåfall behöver jag ju inget "vanligt" objektiv utan kan satsa på ett vidvinkelobjektiv istället. Inga värstinggrejer nu bara, men gärna tips om de billigare...

Tack!

/Lars
http://www.lostcyclist.com/

Dock är mitt gamla Sigma tele så kass att man inte vill ha de längre.... Märkligt nog tyckte man att det dög på filmtiden - skumt om man tänker efter....

Mina Sigma jag hade på EOS300V fungerade på EOS350D i alla fall. Du kanske kan testa på en affär eller fråga butiken.

Jag sålde sedan mina Sigma (och Canon) och köpte M42->EOS och Contax/Yashica->EOS adapter och ännu äldre, manuella objektiv istället :)

Det är kanske så enkelt? Man skall aldrig titta på en bild i större storlek än på bildskärmen så duger nog gamla sigma telet också - fick ju en del bilder ur det på filmtiden som hör till de bästa jag har tagit.... :)

Större bilder kan man göra, men de ska avnjutas på längre avstånd för att komma till sin rätt, så det spelar ingen roll.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar