Annons

Fullt stöd med piratblixtar?

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
existerar det sådana blixtar? Är väldigt nyfiken på att ha en som kan konkurrera med 3600hsd för en billigare peng...

Finns det att få tag på?
 
Kan tänka mig att Metz och Sigma har fullt stöd i nuvarande blixtar för kända funktioner i kameror och blixt.
 
Sigmas enda vettiga blixt (EF-500 DG Super II) är en vettig blixt som funkar utmärkt, dock funkar den inte alls till Dynax 7D (den gör samma tråkiga "fullfart" utan någon som helst möjlighet till effektinställning som de flesta andra blixtar). Kostar ungefär som en Minolta 3600, men har högre ledtal (nästan som 5600) och fler funktioner.
 
ok. ursäkta.

Vill ha:
Full automatik i Mläge såväl som S,A.
Hs sync
1a & 2a ridå.

Typ detta är väl det viktigaste...
 
Till vad

Vilken kameramodell är det vi pratar om?
Jag såg att du hade flera i din fotoväska, men utan att veta vilken så är det lite svårt...

Metz fungerar nog med de funktioner du efterfrågar men Iofs vet jag inte hur mycket billigare en Metz av större modell blir (54), det kan nog hända att det inte diffar så mycket mellan Metz och Minoltas modeller med samma funktionalitet.
Till just Z3:an finns ännu ingen sko/blixt som passar men de håller på att utveckla en sådan enligt infon på länken du fick.

Metz går ju att byta "fot" på och få den att passa även andra märken, vilket är praktiskt, ifall man har flera system. Skon går även att uppgradera, vilket gör att du slipper köpa ny blixt den dag du uppdaterar kamerautrustningen.


M V H
Kjelle
 
nja... jag tänkte till mina analoga systemkameror... (dynax 4 och dynax 60).

Ska kolla in lite priser.
tack för svaren... uppskattas verkligen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.