Annons

Fullt på kontot på fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Ivarsson

Aktiv medlem
Fick lite beslutsångest när jag slog i taket för hur många bilder jag har uppe och var tvungen att radera en.

Tänkte därför höra hur ni gör när ni har laddat upp så många bilder som är tillåtet. Raderar ni de äldsta bilderna och alltså roterar eller tar ni bort de som inte fått så många kommentarer/är dåliga? Eller kanske på något helt annat sätt?
 
Båda alternativen förekommer. Det finns även dom som rensar allt och börjar på ny kula.

Jag håller på att mentalt försöka förbereda mig för det sistnämna ;)
 
Alltid trist att ta bort bilder..jag tar bort de bilderna som jag är minst intresserad av att få mer kritik på..vilket kan vara svårt att välja ibland...men man vill ju ha kritik på nya bilder så man måste ju välja någon/några.
Som tur är så ska det bli fler kritikbilder har det sagts, vilket gör det lättare att ta bort, ju fler som är kvar ju mindre svider det :)
 
sagan skrev:
Som tur är så ska det bli fler kritikbilder har det sagts

Är det sant? Undrar hur mycket det blir. En av anledningarna att jag inte lämnar in några kritikbilder är att jag tycker att begränsningen i antalet är för snäv. 75 bilder för guld/silver medlemskap är alldeles för lite. 30 och 10 bilder för brons resp basmedlemskap är löjligt lite. För 500 spänn (som är årsavgift för guldmedlemskap) kan jag köpa en hårddisk på 40 GB som rymmer säg 50000 bilder!

Tror att följande gränser vore mer rimliga:
bas 50 bilder
brons 100 bilder
silver 200 bilder
guld obegränsat+portfolio

Vad säger ni?

Ber om ursäkt om ämnet redan diskuterats, har inte kollat riktigt.
 
Jo men jag tror ju det beror på att man BARA skall ladda upp bilder som man vill ha kritik på. Det skulle lätt bli att folk laddade upp sina semesterbilder och en hel massa annat skräp. En låg uppladdningsnivå innebär att medlemen noga måste välja vilka bilder han/hon vill visa för andra.

Fast lite fler bilder per medlemskap att ladda upp håller jag med om att det borde vara!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.