sukram
Aktiv medlem
Ja den där passade bra in på mina önskemål.
"Helst läder, retrostil och ej i nylon"
=)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kolla ebay, finns hur många som helst.
Rekommenderar inte säljaren i sig, men remmen är jag fantastiskt nöjd med! http://www.ebay.com/itm/221130941859?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Det viktiga är väl att veta hur många mer bilder det finns plats för på minneskortet.Jag är så fruktansvärt nöjd med denna kamera och använder den mer och mer istället för min Canon 6D.
Men jag har ett litet problem, när jag tittar på bilderna hur ser jag hur många bilder jag på minneskortet? Jag har klickat på olika display vyer men jag hittar inte detta någonstans... Nästan lite pinsamt att fråga detta
Kan inte tala för X-T1 men fotar själv med en X-E2 och det är en fantastiskt rolig kamera att fota med. Alla knappar och hjul är riktigt roligtNyfiken på den här kameran faktiskt. Kör ju mest med min systemkamera men har använt min X20 som en lek kamrat vid sidan om. Har dock inte varit helt nöjd med den och tittade på en X100 s men vill ha lite mer i objektivväg och en kompetent kamrat till systemkameran där jag faktiskt kan använda bilder jag tagit till lite seriösare saker men samtidigt ha kul då jag fotar. Är denna en kamera för dom ändamålen tycker ni?
/Martin.
Fujifilm X-T1 är en systemkamera.
Som komplement till en större systemkamera är den nog rätt bra om man gillar formen på den. Fujifilm X-E2 är lite mindre eftersom den har sökaren placerad till vänster i kamerahuset istället för ovanpå i en egen liten puckel som X-T1.
Båda dessa kameror tror jag har tillräcklig kapacitet för "seriöst" fotograferande, men tänk på att hela paketet blir större än en X-20. Dels för att en systemkamera av den sorten är större än en X20 och dels för att du antagligen kommer att vilja ha fler än ett objektiv med dig.
Om du vill få ett ännu lättare och mindre system så kan det vara idé att titta på Micro Four Thirds som har lite mindre sensorer än APS-C-sensorn i Fujikamerorna, men ändå tillräckligt stora för "seriöst" fotograferande.
Ytterligare mindre alternativ är Nikon 1-serien eller Pentax Q, men då ska man nog överväga noga om sensorstorleken räcker till.
Sonys spegelfria systemkameror har samma storlek på sensorn som Fujis, så någon stor skillnad i teknisk bildkvalitet kommer du inte att märka.
Ja, jag tycker bättre om Fuji X20 än Sony RX100 ur handhavandesynpunkt. Fujikameran har dock en lite mindre sensor så man kan nog klämma mer ur Sonykameran, men man ska ju tycka om att använda kameran också om det ska bli några bilder.
X20 tyckte jag var så bra att jag nästan ångrade mitt köp av en Olympuskompakt.
(Den här tråden ska handla om X-T1, så vi kanske ska fortsätta någon annanstans för allmän diskussion om komplement till en spegelreflexkamera?)