Flash Gordon
Aktiv medlem
Tja, man blir förvånad. Jag köpte min för sex veckor sedan, ungefär när de fanns att få tag i utan problem. Nu snackas det om att det kommer en ny modell om någon/några veckor. Snacka om att Fujifilm gjort en tavla med de idiotiska knapparna, det förs fortfarande fram som kamerans främsta kritik i recension efter recension för att inte tala om alla forumtrådar. Gissar att det är det som är fixat på X-T1b. Ryktet om sökaren tror jag inte på, den gamla är ju klassledande. Skulle AF bli bättre överger jag Fujifilm direkt. Gillar inte `strulföretag´.
/Stephan
En ganska barnslig reaktion vill jag nog påstå. Du köper väl en kamera efter de egenskaper som den har. Inte efter vilka egenskaper uppföljaren förväntas ha?
Fuji har visat sig lyssna mycket på sina kunder och har släppt mjukvara förbättringar också på modeller av kameror som inte längre säljs.
Så om de nu snabbt agerat på den kritik de fått av marknaden för XT-1 och rättar till svagheterna och gör en bra kamera bättre så skall de väl inte kallas strulföretag?
Den kamera du valde att köpa blir inte sämre för att det ryktas om en modell som är en förbättring.
Om du köpte kameran nyligen fanns det hur mycket information som helst om kamerans styrkor och svagheter. Förmodligen läste du en hel del av detta innan du bestämde dig.
Att det sedan kommer ett rykte om en uppgraderad version och du reagerar på detta sätt så säger det mer om dig än det säger om Fuji.