Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm S304 slutare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lindborg

Medlem
Jag har nyligen köpt en begagnad s304 för 500kronor i perfekt skick av en jobbarkompis, tack!

Men nu undrar jag om det går att ställa slutartiden manuellt. Jag vill fotografera rinnande vatten i ett vattenfall. Hur ska jag göra???

Ett stort plus för att kameran har en filtergänga! Någon som har en massa tips till mig?
 
kocken1970 skrev:

Men nu undrar jag om det går att ställa slutartiden manuellt. Jag vill fotografera rinnande vatten i ett vattenfall.

Den här recensionen verkar indikera att kameran har bländarprioritet( Av, aperture priority - ställ bländaren manuellt) men inte slutarprioritet (Tv, shutter priority - ställ tiden manuellt). Tyvärr.

Det verkar dock finnas ett "Night Shot"-läge där man kan få långa slutartider. Läs på lite om det.

http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_3800-review/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.