Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm microdrive?

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin.

Aktiv medlem
Hej!
Tänkte införskaffa mig i lite mer minne. Kan få tag på 1 GB Microdrive från Fujifilm billigt (känner en som jobbar där). Dock har jag aldrig hört något om dessa kort, finns inte ens med på deras hemsida. Någon som vet något? Bra dåligt?
Känns dumt o köpa något bara för att det är billigt...

Mvh Martin
 
Borde vara Hitachi microdrive. Det är iaf vad vi får när vi beställer "Fuji" microdrive.

Ingen större fara att handla alltså.
 
"Microdrive" är väl ett IBM-varumärke (eller ja, numera Hitachi då efter att IBM ledsnade på hårddiskarna)? Det är i alla fall vad jag fått för mig. Dvs, det kan finnas flera tillverkare av hårddiskar i CF-format men det är bara Hitachis som heter Microdrive. Stämmer det så är ju Fujis hårddisk en Hitachi.
 
Okej, då är det med andra ord en Hitachi microdrive.
Då kommer nästa fråga; hur pass bra är dessa om man jämnför med säg sandisk CF 512 UTLRA II
Är helt vilsen på dessa men skrivhastigheten skiljer väl rätt mycket åt ultra kortets fördel?
Kanske smartare att köpa ett 512mb nu och "bygga ut" med ett till vid senare tillfälle, dock riktigt skönt att bara ha ett kort.
Anledningen till att jag jämnför dessa är för det handlar om ungefär samma pengar.

Mvh Martin
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.