Annons

fujifilm finepix s5600

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag vill inte ha en systemkamera, vill ha en lättare kamera med möjlighet att göra manuella inställningar. Funderingar på finepix s5600. Vill gärna ha åsikter om denna kamera! är det en nackdel med vanliga aa-batterier? Xd-minne är det en nackdel? Har även tittat på minoltas z6.

Jag ska själv köpa en s5600, tycker den verkar vara en bra kamera, har läst en massa recensioner och tittat på testbilder från den kameran. Kamerorna det stod emellan var panasonic lumix dmc-fz5 och denna. Finns väl inga nackdelar med XD vad jag vet om.
Att kameran tar "aa batterier" är ju bara en fördel enligt mig, tar batterierna slut så kan du ju bara gå till närmaste affär och köpa nya, eller givetvis ladda dem du har om du har laddningsbara.
Men du kan läsa recensioner om kameran på http://www.dpreview.com/reviews/read_opinions.asp?prodkey=fuji_finepixs5200z (engelska)

Varför inte ta en titt på fujis nya s9500.

Hade själv tidigare en s5000 (föredettingen till 5600), som jag var helnöjd med - samtliga av mina bilder på FS är tagna med denna. Orsaken till att jag skaffade s9500 var främst att jag ville kunna ta ut större kopior. Om man däremot nöjer sig med 5Mp tror jag nog att s5600 är ett bra val.

Håller med om att det är en fördel med att kameran tar AA-batterier. Blir billigare i längden då man kan köpa uppladdningsbara. Om man dessutom råkar befinna sig utomlands och batterierna tar slut är det bara å knalla in på vilken affär som helst och köpa nya.

Jag har inte haft några som helst problem med XD-korten jag använt. Har nu övergått till CF men det beror mest på att dessa är lite billigare (s9500 tar bägge korten).

Nackdelarna är väl seriebildtagnings hastigheten med hela!!! 1,5f/s och sensorns storlek.
Det var anledningarna till att jag strök dom som kannidater till mitt kamerabyte.
Som tur har fuji tagit sitt förnuft till fånga och avskaffat det trötta objektivet som åkte ut ur kameran... (ex 602z , 5-5500 , 7000)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar