Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm Finepix S5000 problem

Produkter
(logga in för att koppla)

TorbjörnA1

Aktiv medlem
Hejsan!

Hittade min gamla Fujifilm Finepix S5000 när jag flyttade för ett tag sedan.
Ikväll satte jag i batterier i den och provade, men det är något vajsing med bilden (se bild)
Vad kan det vara för fel på den, någon som är kunnig...?!
Hade varit en bra start för pojken min.

Bilagor

• finepixs5000display.jpg
    finepixs5000display.jpg
    37.8 KB · Visningar: 34
Hejsan!

Hittade min gamla Fujifilm Finepix S5000 när jag flyttade för ett tag sedan.
Ikväll satte jag i batterier i den och provade, men det är något vajsing med bilden (se bild)
Vad kan det vara för fel på den, någon som är kunnig...?!
Hade varit en bra start för pojken min.

Kan mycket väl, rent av troligen, vara fel på sensorn. Glapp i dess egna kretsar eller i ledningar till/från den. Som på din bild såg det i vart fall ofta ut på liknande kameror vi skickade till service under min tid som fotosäljare. Som regel var det då senorn man bytt ut när kamerorna kommit åter.
Displayen tycks ju ok då man kan läsa siffror/tecken på den.
Utom garanti knappast idé att ens skicka in, och kan även vara så att det inte finns komponenter till en såpass gammal kamera...
(Alldeles bortsett från dess eventuella omodernitet, vilken man ju kan leva med i många fall) ;-)

Hej

Tack för svaret tyvärr var det väl som jag befarade. Men frågar man inte dom som kan får man ju inte veta. 😃

Det får bli en prydnadssak i bokhyllan.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar