Annons

FujiFilm F30 - MiniRecension med TestBilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite lurigt att man inte kan redigera sina inlägg då tröga folk som jag ofta kommer på saker några timmar efter.

Kommentera gärna testbilderna då det varit mycket spekulationer kring F30´s ISO3200 som den är först med i världen. Jag tycker den är underbar men det kanske bara är jag. Vad tycker ni?

(testbilderna finns som bildlänkar i recensionen)

Dina testbilder måste jag väl säga var sådär, de visar på möjligheterna men inte så mycket mer. Det föregångarna F10 och F11 led av mest var väl alla lila kanter vid allt för kontrastrika kanter, ett fenomen som kan ruinera bilden helt om det vill sig illa, eller inte märkas alls på andra kort. Om den egenskapen är fixad så är nog F30 en kanonkamera bland kompakterna, förutom möjligtvis att den saknar helt manuellt läge.
Om jag skulle köpa mig en kompakt nu, skulle det förmodligen bli en F30.
Lycka till Linus!

Tack Magnus!

Jo det var främst ett litet demo på kamerans förmåga vid dåligt ljus eftersom det ylas mycket om just denna egenskap. De underbara motiven torde skvallra om bildernas seriösitet :)
Jag satt och såg att ingen recenserat denna kameran och i skrivande stund insåg jag att en testbild vore kul. Så det var typ vända sig om och klick. Om någon undrar så är det flytt imorgon varav kaoset.

Men det ska bli kul att se vad man kan åstakomma med denna lilla metallbit. Jag har alltid gillar utmaningen att få bra bilder vid de mest spontana tillfällen och med så enkel utrustning som möjligt.

Har dock börjat intressera mig för studio porträtt också så nu får man väl snart skaffa sig lite tyngre grejor också.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar