Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fuji S2 Pro - MAC ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Timo Julku

Avslutat medlemskap
Tjena.
E det nan som anvander en S2 Pro och kor med MAC?
Undrar bara om det ar program som medfoljer som funkar med MAC eller hur det dar fungerar over huvudtaget...
OSX e det narmare bestamt jag kor med.
Kan inte hitta infon nanstans.

Tackar

Timo
 
Tjena Timo

Till min S2 följde det med något som heter Hyper Utilities. Där finns både EX-raw som är ett helt okey rawkonverteringsprogram och så "Camera Shooting Software" som gör att man kan plåta direkt ner på hårddisken via firewire och fjärrstyra kameran och så.

I ursprungsutförande funkar bara programmen i OS9/Classic, men Fuji har släppt uppdateringar som du hittar du på http://s2prosoftware.com, precis som Fredrik säger.

Du behöver inte ha installerat programmen som följde med på skivan "hyper utility", men du måste ha cd:n i datorn när du uppdaterar.

Om du fortfarande bor i USA är det nog bäst att du försäkrar dig om att Hyper Utilities verkligen följer med. Kan skifta från land till land. Mjukvaran ligger i en grön ask.
 
Tack ska ni ha gubbar.
Jag ska ta o kolla in detta i helgen.
Jag tror inte att jag fick "alla" skivor i forsta omgangen fran B&H, det kom ett paket till med 3 skivor igar, ska bli spannande...
Jag tror att det ska funka fiint...
Jag har anvant IPhoto men tycker att det ar for anvandarvanligt o skapar en hel massa extra filer pa burken... det suger...

Tack tack

Timo

(Bor i USA)
 
Håller med, iPhoto hanterar filerna på ett utomordentligt korkat sätt. Jag brukar gilla Apples programvaror, men iPhoto är idiotiskt.

För ordning och reda på bildfilerna finns iView Multimedia Pro. Rackarns bra och kostar inte en förmögenhet. Rekommenderas varmt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.