Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fuji S Pro DSLR

Produkter
(logga in för att koppla)
Gomer skrev:
Susanne
Vet inte vad du gör för fel. Klicka på länken, logga in och klicka på respektive bild så skall dom dyka upp på skärmen. Dom är STORA! 24x36 cm i 300 ppi.
Hmm... när jag loggade in så hamnade jag på en vit sida där det står "FTP-rot för digitalsweden.se" och under står det:
12/29/2001 12:00 Katalog .
12/29/2001 12:00 Katalog ..
Jag ska försöka igen! :eek:)
 
Re: Re: Re: Enligt löfte

cmyk skrev:
vad kör du för webbläsare?
kan vara lite problem med ftp i vissa..
Internet Explorer för XP

Jag får upp en ruta för inloggning. Vilket användarnamn och lösen ska jag ange för att det ska bli rätt?
 
Re: Re: Re: Re: Enligt löfte

Sans skrev:
Internet Explorer för XP

Jag får upp en ruta för inloggning. Vilket användarnamn och lösen ska jag ange för att det ska bli rätt?

jag får bara upp en ruta för Password, där jag skriver: mapp22mapp

(jag kör iofs Firefox på Mac)

men testa "Anonymous" som login,

eller ladda hem Firefox...


Internet Explorer och FTP har aldrig varit nån succé..
 
Testa digitals som login och mapp22mapp som lösen.
Som sagt inga problem med Mac och Firefox
 
Gomer, tack för att du la upp bilder så snabbt.
När du har möjlighet vore det kanon att få kika på en raw-fil i wide-läge (24 mb)
 
Johan Okker skrev:
Väldigt mkt filmkänsla i bruset. Ser trevligt ut.

instämmer,
brus finns men det är har en trevlig karaktär även på högre ISO,

RAW filen trodde jag skulle funka direkt med ACR 3,7 men jag var tvngen att ändra header-info från S5 till S3 manuellt i filen, på ett par ställen, sen gick det finemang att öppna.

och funkade då även att öppna med Aperture, (vitbalansen blev dock till att göra manuellt)
 
cmyk skrev:
instämmer,
brus finns men det är har en trevlig karaktär även på högre ISO,

RAW filen trodde jag skulle funka direkt med ACR 3,7 men jag var tvngen att ändra header-info från S5 till S3 manuellt i filen, på ett par ställen, sen gick det finemang att öppna.

och funkade då även att öppna med Aperture, (vitbalansen blev dock till att göra manuellt)

Något jag stör mig lite på är tendensen till "jaggies" men det är kanske ofrånkomligt?

Jag är också lite orolig till hur detaljupplösningen kommer te sig i praktiken, tänker på texturer och interpolering.
 
Hej
Kom precis hem och fick syn på RAW-filen. Öppnade den i Lightroom och den såg fin ut, utan några justeringar.
OM du har lust får du gärna lägga upp en RAW-fil i 400% Wide-format oxå, Gomer.

Tackar för din välvilliga inställning till oss som ännu ej är agare, till en S5:a
//Conny
 
Johan Okker skrev:
Något jag stör mig lite på är tendensen till "jaggies" men det är kanske ofrånkomligt?

Jag är också lite orolig till hur detaljupplösningen kommer te sig i praktiken, tänker på texturer och interpolering.

jaggies är nog ett mindre problem när man kör RAW,
och vid vilka storlekar syns det i tryck? inte i A4 om man inte kör lupp..


detaljupplösningen på låga ISO är säkerligen helt i nivå med S3, lite lägre än D200,

på högre ISO är S5 bättre än D200, D200 tappar en hel del i brusreduceringen,
har skrivit ut ISO1600 bilder i A4 från S3 som ser mycket bra ut,
har ju inte jämfört D200 och S3 sida vid sida men min känsla är att ISO1600 från S3 är ungefär som ISO800 från D200,
 
På begäran

har tagit bort det gamla från i går.
Nu ligger en båtbild på plats som liten jpeg, råfil (24 meg) och även en megafil, 16-bitars konverterad i nya HU V3 med kamerainställningar (69 meg).

Det blev ju en fin inledning på kvällen så det ligger en del annat smågodis där oxå.

Have fun!!!
G

ftp://[email protected]
login = mapp22mapp
 
Det är så lite.
Känns riktigt att dela med sig när något verkar bra.
Efter över ett år med teknik i fokus (utflykter till d2x och Pentax) känns det lite som att landa.
Om nu S5:eek:rna håller måttet kan jag få lugn och ro så jag kan börja göra bilder igen.
Det ser ju onekligen ganska lovande ut.
G
 
Jag har några frågetecken angående råformatkonverterare till S5 Pro.

(1) Fungerar Hyper Utility Software HS-V3 bra på MAC?

(2) Måste HS-V3 köpas som fysisk produkt från fotohandlare eller kan den köpas och laddas ner från Fujifilms hemsida?

(3) Kan Capture One konvertera råfilerna med fullt dynamiskt omfång?
På Phase One's hemsida står det att C1 Pro hanterar S5 Pro. Fast min C1 LE har inte S5 Pro med i formatlistan.

/Erik
 
1. Jag kör i både Mac och PC funkar kanon i båda.
Segt och japanskt men det får vi ju leva med.
2. Vet ej men kan kolla och återkomma.
3. Ingen aning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.