Annons

Fuji Finepix s602 Zoom

Produkter
(logga in för att koppla)

ros-ka

Aktiv medlem
Jag funderarstarkt på att skaffa en s602:a.
Den billgaste jag har hittat här i Finland går på 661 Euro. Ringerman till vilken fotoaffär här i Vasa så går den på över 900 Euro. Vad ligger priserna på kameran i Sverige på ett ungefär?

Är det någon som redan äger en och använder den flitigt som kan inviga mig i först och främst problem men även postiva åsikter om kameran ifråga.

Peppe
 
Det är nästan så att s602:an håller bättre än s5000 iallafall och sne tror jag att S7000 är lite för dyr för min plånbok. Men tack för länkarna iallafall...

Peppe
 
Klart du ska köpa en 602:a.
Är mycket nöjd med min. Jag gav c:a 8000 skr för min och det var inte lägsta priset. Vill man kan man skaffa en del tillbehör så som teleconverter . Skall du använda filter måste du skaffa en extra "plast strut/ring" då gängan till som sitter objektivet verkar vara en udda modell och för att objektivet skall kunna röra sig ut och in vid tex zom.

Kolla in Tammy Bergströms bilder här på sidan så
får du en ganska bra uppfattning vad man kan göra med 602:an

http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=18467

/Olle
 
Tack för länken till bilderna.

Måste även passa på och berömma ett fruktansvärt bra fungernade forum med seriösa användare...

Peppe
 
Beställde en Fuji Finepix s602 Zoom idag från ett företag i Frankrike.

http://www.nomatica.com/

Själva kameran
Laddare
4 batterier
128 Mb Samrtmediakort

Allt detta för 680 Euro inklusive frakt, leveranstid 3-5 dagar.

Jämför med att fotoaffärerna här i Vasa skulle ha 970 Euro för enbart kameran.

Så nu får man se om det lyckas smärtfritt eller om det blir en massa krångel. Jag skriver senare om hur hela affären lyckades eller inte.

Peppe
 
Välkommen i klubben och lycka till med ditt köp.
Kan konstatera att du får mer för pengarna än vad jag fick....

/Olle
 
Så fick man äntligen sin kamera från Frankrike.
Allt utan problem förutom 2 dvagars försening med leveransen.

Så man är lite nöjd men besviken på vädret, det kanske inte är världens bästa att springa ute i ösregn med sin nya kamera.

Peppe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.