Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
FS server... Hårdisk utrymme
- Trådstartare PITCH
- Start datum
Det är inte så farligt, bilderna sparas inte i högupplöst format så de blir max 250Kb stora styck, vilket ju är vår uppladdningsgräns. Vi har fn 126 Gb på disken, vilket även inkluderar webbloggar på runt 20Gb. Vi har en server som kör själva webben samt en databasserver.
En mer imponerande siffra är isåfall hur mycket data servern skickar ut på Internet; jag har ingen exakt siffra idag men det börjar närma sig en terabyte (1000 Gb) i månaden. Det visas många JPEG:s i sekunden.
En mer imponerande siffra är isåfall hur mycket data servern skickar ut på Internet; jag har ingen exakt siffra idag men det börjar närma sig en terabyte (1000 Gb) i månaden. Det visas många JPEG:s i sekunden.
Nä, dom gillar väl pengarna vi gett domPITCH skrev:
åhhh... sponsrade av dell ?
Två servrar; en för webbserver och en för databas.Men kör ni allting på en och samma server ?
PITCH
Aktiv medlem
clindh skrev:
Nä, dom gillar väl pengarna vi gett dom
Ha ha ha ha ha
Kan tänka mej det....
Två servrar; en för webbserver och en för databas.
Måste säga att hemsidan är snabb inte slö.. med tanke på hur mycket som skyfflas runt...
FredrikArvidsson
Avslutat medlemskap
När jag frågade samma fråga för ca 1.5 år sedan hade ni cirka 50 GB på disken. Så det har tydligen mer än fördubblats, på ett och ett halvt år...
Det har nog ökat snabbare än så ...
Men siffrorna är avrundade, och sen är det lite frågan om vad som inkluderas...
Bara Apache loggen blir 4-5GB per dygn nuförtiden, för 1-2 år sedan så motsvarade det väl en vecka.
50 GB för 1,5 år sedan var nog "köpt" utrymme, inte använt ...
-Thomas
Men siffrorna är avrundade, och sen är det lite frågan om vad som inkluderas...
Bara Apache loggen blir 4-5GB per dygn nuförtiden, för 1-2 år sedan så motsvarade det väl en vecka.
50 GB för 1,5 år sedan var nog "köpt" utrymme, inte använt ...
-Thomas