Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fs album

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har skrivit två ggr till "redaktionen", svaren har uteblivit.
När det "inträffade" nu har hänt minst fyra ggr så postar jag här för att fråga er andra istället.

Jag har flera album som står som "Ej publicerade album".

*Min fråga och förvåning gäller följande, hur kan det i min sida ("Din sida") under rubriken "Senast betittade bilder" stå titeln för bilder som ligger i "Ej publicerade album"?
Klickar jag på den aktuella bilden så kommer det upp en text att albumet är opublicerat...

*Betyder detta att folk kikar på bilder jag inte har liggande i publicerade album?

MVH Niclas,

det där märkte jag med för ett tag sedan. Tror det löser sig om du plockar dem ur respektive pooler också (men då försvinner även kommentarer förstås.)

Men jag tror inte att det är ngt samband mellan kommentarerna och att bilderna hamnar som/under "senast betittade bilder", eller?

Jag vill bara veta att ingen kan se de bilderna jag har liggande i icke publicerade album:)

MVH Niclas,

Jag måste få exempel på en sådan bild, så jag kan se var och varför den visats. Maila mig direkt.

Makten skrev:
Varför lägger man upp en bild på FS som man inte publicerar? :-O

Hehe, varför inte?

Jag tänker som så att jag byter ut bilder lite nu och lite då,, alltså en slags inbördes uppdatering mellan de bilder jag visar/visat..

Jag vill inte ha samma smörja liggandes år ut och år in..

Det är också givetvis skönt att kunna göra det utanför sin egen pc!

Dessutom så har jag de flesta bilderna på separata arkiv här hemma, så det blir lite onödigt jobb att fiska fram bilder bara för att friska upp albumen lite!

Det man betalar för en portfolio ger också lite utrymme att ha bilder liggande, skadar väl inte att ha lite "webb-bilder" liggande utanför det egna arkivet..tänker jag.

MVH Niclas,

Makten skrev:
Varför lägger man upp en bild på FS som man inte publicerar? :-O

När jag avpublicerar ett album så kan jag senare publicera en del av dessa bilder i andra album utan att det påverkar min uppladdningsfrekvens. Jag kan alltså återpublicera t.ex 7 bilder samtidigt och ändå ladda upp 5 nya samma dag.

Nu skall det vara kirrat.
Christer Lindh på fs kollade upp det och har trixat lite vad jag förstår:)

Här är citat ut den mail jag fick häromdagen.

"
Jag märkte att om man vet direktlänken till en Portfolio-bild så räknas en
visning av den även fast man inte ser den - jag har fixat detta nu.

Troligen är det inte någon riktiga besökare som gått till denna länk utan
någon typ av sökmotor, som har äldre länkar i sitt index och följer dem
igen."

MVH Niclas,

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto