Annons

frustrationen är total

Produkter
(logga in för att koppla)

RickardForsberg

Avslutat medlemskap
Ehh, skriver från en kombinerad fiskesemester/fotosemester i Abisko, Lappland.

PROLOG
Det hela började med att jag fick lämna mitt vidvinkepobjektiv för lagning efter oöm hantering under en resa.
När jag tar landskapsbilder använder jag mig oftast av min vidvinkel och därmed har jag bara en filterhållare till mitt avtonade gråfilter. (Kan alltså inte använda avtonat gråfilter på mina andra objektiv under denna resan)

Till problemet, här uppe i vildarken är allt så underbart vackert, oändligt med motiv, Lapporten, sjöar, jokkar, vattenfall mm men jag har fått en total psykisk blockout och kan inte ta en enda bra bild hur vackert det än är... "Jag ser inte bilden" bara för att jag inte kan använda mig av min vidvinkel med gråfilter, har med mitt canon 70-200 2.8L som jag knappt har använt på denna resa..
Blir så frustrerad... nån som har tips på vad jag kan göra?

lappkåta he he

hej,
alltid jobbigt när man ej får som man vill. sen går det aldrig att få det lika fint som det är!

har du polfilter med så hade jag kört motljus och underexponerat för att få mustigt grönt.
sen älskar jag att vrida på kameran vid plåtning..så satans tråkigt att ha allt rakt..tror du kommer gilla det.
löka te angie

Re: lappkåta he he

angie skrev:
hej,
alltid jobbigt när man ej får som man vill. sen går det aldrig att få det lika fint som det är!

har du polfilter med så hade jag kört motljus och underexponerat för att få mustigt grönt.
sen älskar jag att vrida på kameran vid plåtning..så satans tråkigt att ha allt rakt..tror du kommer gilla det.
löka te angie

Tack för tiset angelika, polarisationsfilter och klarblåa himmlar är dock inte aktuellt under den här resan... himmlen är så där grådassig att det blir precis kass att fota, inte sådär fylligt mörk med struktur som under ett oväder utan bara riktigt mjölkvit, totalt utfrätt helt enkelt :) den sämsta himmlen helt enkelt

Blir väl lite "up´s and down´s" i alla genrer?? E nog inne i en sån själv.. Får bara inte TILL det?? Men det som slog mig i ditt inlägg var att man kanske skulle ändra något drastiskt?? Med gluggen du har så kan du ju "krypa nära" & ta annorlunda landskapsbilder, med oerhört kort skärpedjup mot vad du tagit tidigare?? Kanske?? Bara en tanke?? Filter och en viss glugg ska väl inte behöva sätta käppar i hjulet för kreativiteten??
Mvh
Micke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar