Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Frihet

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm Den här var faktiskt

ganska trevlig tycker jag.

Bilagor

• a78061_1a-mindre.jpg
    a78061_1a-mindre.jpg
    50 KB · Visningar: 306
Aven i ett fortat stadslandskap som Shanghai tar sig naturen friheter.

Bilagor

• natur.jpg
    natur.jpg
    56 KB · Visningar: 295
Gaaah

Sådant där är inte snällt Sven! :D

Hur gjorde du för att få så klara & härliga färger? Jag fotograferade min iofs mitt på dagen i (näst intill dirket) motljus, med en ganska neutral färgfilm.

Manlig frihet

efter 1 liter coca-cola och 2 timmars bilkörning :)

Bilagor

• manlig_frihet.jpg
    manlig_frihet.jpg
    22.9 KB · Visningar: 339
Inget man accosierar till natur, men för många är nog det här det som menas med frihet.

/Markus

Bilagor

• img_9083w.jpg
    img_9083w.jpg
    49.1 KB · Visningar: 327
Re: Gaaah

flutte skrev:
Sådant där är inte snällt Sven! :D

Hur gjorde du för att få så klara & härliga färger? Jag fotograferade min iofs mitt på dagen i (näst intill dirket) motljus, med en ganska neutral färgfilm.

Jag är alltid snäll :) Bilden var inte ett svar på din, jag har lagt in hästbilder förr då jag tycker att de symboliserar frihet i vissa situationer.

Bilden du syftar till är i original ganska underexponerad iom. motljuset. Först markerade jag bakgrunden som är väldigt ljus i sig. Sedan lättade jag upp resten med Levels. Minskade därefter kontrasten och ändrade lite i Historigram Adjustments. Lyfte upp ljuset med Highlight/Midtones/Shadows. Lättade upp lite till med Levels. Avslutade med aningens skärpning . Färgerna är ej ändrade. Jo, jag klonade bort en blå fläck/reflex på en av kusarna orsakad av motljuset.

En underbar dag i Mount Fitz Roy's nationalpark i södra Argentina !

Bilagor

• sa304.jpg
    sa304.jpg
    58.3 KB · Visningar: 301
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar