jorgen hagg
Aktiv medlem
jag går nu en utbildning på ett år,finns det verkligen en framtid som fotograf och hur kan vägen dit se ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nästan allt handlar om kontakter, i alla yrken.jorgen hagg skrev:
.....som det ofta handlar om rätt kontakter vid rätt stund och plats...SVÅRT
quackpack skrev:
nån som har något tipps på en bra fotoutbildning man kan gå eller är det bara försöka bli lärling som gäller?
quackpack skrev:
nån som har något tipps på en bra fotoutbildning man kan gå eller är det bara försöka bli lärling som gäller?
Shit, nattskiftet betalar sig så bra altså. Är ju nästan så man ska börja söka nattjobb istället för att slava 8-17 ut och in och ändå få ut mindre.Jag jobbar nattskift på posten heltid (18.00-06.00), stockholm-årsta postterminal...får ut ca: 14 000:- netto.
ariadne skrev:
har inte gått nån själv men kolla på folkhögskolornas utbildningar. finns en del. gamleby är väl en av de som har bra rykte. finns säkert fler.
sen är det ju fotohögskolan i göteborg. men om du är intresserad av själva hantverket och det rent praktiska runtomkring så tror jag inte att den är det bästa ,den är mera inriktad på konstnärligt fotografi.
men visst finns det utbildningar man kan gå. men man kan lära sig själv också. för egen del så ser jag det väl mest som att det kan vara en fråga ifall man gillar att jobba ensam eller om man vill träffa andra som har samma intresse. mer motivation, mer inspiration osv. men kanske också för att knyta kontakter.
sen har väl gamleby en utbildning i ädelprocesser som kanske kan vara knivigt att lära sig själv. eller jag skulle tycka det iaf. med tanke på utrustning och sånt. men det beror ju på vad man är intresserad av som sagt.