Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Framkallningspåsar för DIA?
- Trådstartare NiklasK
- Start datum
Sinuslinus
Aktiv medlem
Q-mailer är kodaks märkning för proffslabb i princip och scandinavians kodakpåsar är påsar till Proffskopia.
Skillnaden mellan Fuji i Ånge och Proffskopia är behandlingen och snabbheten... Proffkopia är proffslabb, Fuji är det inte.
Alltså framkallningen skiljer inte men hanteringen gör det (repor och hårstrån och annat skit)
Skillnaden mellan Fuji i Ånge och Proffskopia är behandlingen och snabbheten... Proffkopia är proffslabb, Fuji är det inte.
Alltså framkallningen skiljer inte men hanteringen gör det (repor och hårstrån och annat skit)
Jeppe
Aktiv medlem
Nämen kör du på scandinavians Q-mailer påsar, om jag får rekommendera. Skicka på måndag, få dew på onsdagen. Vet inte vad de har för ramar eftersom jag ramar själv, men fuji vet jag använder CS-ramar....
- Tut, tut
- Fuji Direkt Ånge, Anna
- Hej har ni proffslabb
- ..........
- Hallå?
- Ja vi är .... proffslabb
- Tack då..
- Tut, tut
- Fuji Direkt Ånge, Anna
- Hej har ni proffslabb
- ..........
- Hallå?
- Ja vi är .... proffslabb
- Tack då..
brutusostling
Aktiv medlem
Det är bra priser med ramar. Men se upp för repor! Ånge är berömt för dessa, men det var kanske för några år sedan.
Men dyker det upp repor, så kan du misstänka var de kommer ifrån.
Det finns bra - och hyfsat billiga - andra labb också, som pressar till samma pris som de kör vabnlig framkallning - som Prisma i Stockholm och Excellera/Diateknik i Malmö.
Men dyker det upp repor, så kan du misstänka var de kommer ifrån.
Det finns bra - och hyfsat billiga - andra labb också, som pressar till samma pris som de kör vabnlig framkallning - som Prisma i Stockholm och Excellera/Diateknik i Malmö.
sagan
Avslutat medlemskap
skämtet är väl att Fuji anser sig vara ett proffslabb riktigt kul faktiskt!NiklasK skrev:
Kanske e trög men jag förstod inte skämtet;-)
Bjarne
Aktiv medlem
Jag har nyligen skickat min första film med Q-mailer. Tyvärr kom den tillbaka med en längsgående repa längs hela filmen (placerad på samma nivå på alla bilder). Jag har pratat med dem i telefon, och de säger att det i princip inte kan uppstå med deras maskiner där filmen inte kommer i kontakt med något "hårt" under processen. De ansåg att det troligen kommer från kameran eller möjligen från filmkassetten. Det är tredje filmen jag kör genom kameran (köpt begagnad nyligen), men ingen av de andra filmerna har några repor. Vad tror ni? Kan det vara "skit i kassetten"?