Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkallningspåsar-DIA

Produkter
(logga in för att koppla)

tony_p

Aktiv medlem
Hejsan
Jag plåtar en hel del dia och brukar lämna in mina filmer till ett lokalt labb för framkallning. Det kostar 50kr/film!
Jag har sett att det finns olika framkallningspåsar, Fuji och Kodak med mera! Dessa kan man få för 25kr/st! Jag undrar om dessa framkallningspåsar är bra. Får jag lika bra resultat med dem som med det lokala labbet?
mvh
Tony

Din fråga är svår för mig att svara på - det beror på vilka labb påsarna skickas till. Jag misstänker att Fujipåsarna skickas till Fujilabbet i Ånge - och detta labb har jag genom åren haft stora problem med. Blå prickar och blå repor, på var och varannan rulle... Tyvärr!

Där finns många bra labb i Sverige, så att komma med några konkreta tips är mycket svårt. Labben kan också bättra sig, eller bli sämre. Så eventuella tips skulle i så fall enbart vara aktuella under ett halvt år.

fotohälsningar
Terje

Jag flyttade ut tråden, eftersom det mer är av allmän karaktär...

Att tänka på med dessa framkallningspåsar är att det tillkommer 11:- i porto..

Är du nöjd med den servicen som ditt lokala labb ger dig och med kvalitén så är det väl inget att prata om.. Det tar ju minst 3 dagar med påse..

11:- porto är ditvägen (2 märken, eftersom det oundvikligen väger mer än 20 gram). Returportot slipper man betala.

Jeppe skrev:

Att tänka på med dessa framkallningspåsar är att det tillkommer 11:- i porto..

Portot gäller för upp till 100 gram så man kan häfta ihop tre påsar och skicka dem som en försändelse.
Vidare har jag lyckats knôka ner bortåt 20 rullar och fotopåsar i en postens portopåse för runt 50 spänn.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar