Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

FRAMKALLNINGS KLUBBAR (fotoklubbar) stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

oskar83

Aktiv medlem
Hej!
Har just upptäckt tjusningen med foto och att framkalla själv. men jag har ett problem, har inget sätlle att framkalla på. finns det några fotoklubbar där man kan bli meddlem och få använda sig av deras utrustning??

mv: oskar

Hej. Har du inte möjlighet att bygga ett litet mörkrum själv?. Ett kök eller ett hyfsat stort badrum brukar lösa de flesta problem. Om du inte är alltför snobbig så kan du ju investera i en begagnad förstoringsapparat med lite tillbehör, inte särskilt dyrt.
Det är väldigt bekvämt att kunna slabba i sitt eget mörkrum när man känner för det och man slipper boka tid dagar i förväg...
MVH Uffe

jo självklart skulle det vara dröm lösningen men jag har tyvärr inget utrymme som går att bygga upp något sådant.

Jag skulle oxå vilja lära mig lite mer om vätskor, blandningar m.m innan jag går och investerar i något. Känner att jag bör kunna något när jag går och tittar på utrustningen. Just nu kan jag bara själva tekniken men inga namn på grejerna:)

jag kan inte se något speciellt problem med att behöva boka tid några dagar i förväg. det passar mitt liva ganska bra. Det enda problemet är att hitta något ställe där jag kan boka.

oskar83 skrev:
jo självklart skulle det vara dröm lösningen men jag har tyvärr inget utrymme som går att bygga upp något sådant.

Jag skulle oxå vilja lära mig lite mer om vätskor, blandningar m.m innan jag går och investerar i något. Känner att jag bör kunna något när jag går och tittar på utrustningen. Just nu kan jag bara själva tekniken men inga namn på grejerna:)

jag kan inte se något speciellt problem med att behöva boka tid några dagar i förväg. det passar mitt liva ganska bra. Det enda problemet är att hitta något ställe där jag kan boka.
Jag är helt säker på att jag svarade på exakt samma sak förra veckan. Kolla länksidan, där finns en bunt också..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar