Pentax K-7
Avslutat medlemskap
Jag har lite smått börjat tröttna på att enbart fota med DSLR och då jag tidigare gillade 6x6 negativ tänkte jag nu testa 6x9 och jag har därför nyss köpt en Fuji GW690III som tar bilder i formatet 6x9 (120 eller 220-film). Jag undrar nu om ni kan tipsa om någon fotofirma där man kan framkalla och få fotokopior på dessa? Kanske Q-pix, Crimson eller någon annan firma?
Jag funderar även på att lite längre fram att återigen göra ett eget mörkrum men vad ska man köpa för förstoringsapparat som kan ta negativ i formatet 6x9? Jag har inte råd med någon ny så det är endast begagnat som gäller.
Slutligen undrar jag om det finns 220-film att köpa fortfarande? Jag finner endast 120-rullar när jag googlar.
Jag funderar även på att lite längre fram att återigen göra ett eget mörkrum men vad ska man köpa för förstoringsapparat som kan ta negativ i formatet 6x9? Jag har inte råd med någon ny så det är endast begagnat som gäller.
Slutligen undrar jag om det finns 220-film att köpa fortfarande? Jag finner endast 120-rullar när jag googlar.