** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkallning av svartvit C41 film i labb?

Produkter
(logga in för att koppla)

Zarabande

Aktiv medlem
Hur upplever ni att framkallning blir när man skickar in Kodak porta till ett labb som framkallar den?

Hur blir paperskopiorna?

Tips på labb som gör det bra!??

Jag har inte provat den så mycket, men de få rullar jag tagit lämnade jag in för entimmes-framkallning hos Kodak, och det blev bra. Det sägs att det kan bli vissa färgstick, men det upplevde inte jag.

Jag tycker dock inte att det blir lika snyggt som med en vanlig s/v film som man framkallar själv, men om man inte har möjlighet till det och vill ta s/v så är C41-filmerna ett bra alternativ.

Färgstick

har jag fått vid något av de få tillfällena som jag testat 400CN. Jag har även hört att det finns snabblabb som av den anledningen inte vill framkalla svart/vitt, just för att det är svårt att få det bra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar