Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Framkallning av Super 8 film Kodak K40

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Hej.

Har köpt på mig lite gamla kameror genom åren bla 2 stycken super 8 kameror.
Idag skulle jag slänga den ena och i den så ser jag en kasett med en film som heter K40.
Är nyfiken på att framkalla den, men vet inte om man kan framkalla den själv eller hur mycket på den som är tagen dvs om den är exponerad eller ej.

Så frågorna är:

Kan jag framkalla den själv som svart-vit film?

Hur ser man på den hur mycket som är taget på den?

Kommer MFF någonsin toppa Allsvenskan igen?

Tack !

Niklas
www.niklaswibom.com
"känd från Tv3 och Tv4"

Hej.

Idag skulle jag slänga den ena och i den så ser jag en kasett med en film som heter K40.
Är nyfiken på att framkalla den, men vet inte om man kan framkalla den själv eller hur mycket på den som är tagen dvs om den är exponerad eller ej.

Så frågorna är:

Hur ser man på den hur mycket som är taget på den?

Kommer MFF någonsin toppa Allsvenskan igen?

Tack !

Niklas
www.niklaswibom.com
"känd från Tv3 och Tv4"
om inte ett fungerande räkneverk finns på filmkameran så är nog svaret nej på alla frågorna

Hej.
Så frågorna är:

Kodachrome 25, 64, 200 och K40 framkallas i K-14- Kodaks egen process som man slutade med novamber 2010. Så tyvärr finns det ingen möjlighet att framkalla som färg film,
Man kan framkalla den som svart vit. Ett litet men ,är att du bl.a bör anävnda C-41 blekfix. Detta sätt att framkalla har testat på 135´orna.
Vad då Malmö ? Kan dom spela fotboll- är det du har på filmen ? (he he).Då förstår jag att du vill ha framkallning gjord. Men blir det i svart-vit så kan det ju vara vilket litet "bonalag" som helst.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar