Niklasfoto
Medlem
Hej!
Undrar om det är någon som vet var man kan framkalla 120 film billigast i Stockholm?
//Niklas
Undrar om det är någon som vet var man kan framkalla 120 film billigast i Stockholm?
//Niklas
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men om man bor i Göteborg då? Fotokompaniet ska ner i sommar har jag hört, ej kontrollerade fakta har jag hört. Det är ju alldeled för svårt att framkalla C41 själv tyvärr..
Jag har inte prövat själv, men jag har hört att Svenska Kort på Hornsgatan har bland de billigare priserna i stan. 50kr C41, 60 för svartvitt. Vet ej hur det är med E6.
Jag har god erfarenhet av Crimson. De tar för närvarande 65 kr per 120-rulle.
Team Framkallning brukar inte vara så dyra. http://www.teamframkallning.se/
Fotokungen tar 40 kr inkl moms. Men jag vet inte om de kan framkalla 120-film.
”Svårt” är definitivt fel ord. Det är inte ett dugg svårare än svartvitt, men det kräver lite mer förberedelse. Själva framkallningen när man väl har sitt vattenbad vid rätt temperatur är om något faktiskt lättare än svartvitt. Framkallningstiden är standardiserad för alla filmer du kan köpa om du inte tänker pressa dem och resultatet blir i regel mycket jämnare mellan filmerna.Men om man bor i Göteborg då? Fotokompaniet ska ner i sommar har jag hört, ej kontrollerade fakta har jag hört. Det är ju alldeled för svårt att framkalla C41 själv tyvärr..