ANNONS
Annons

Framkalla och skicka till annan address

Produkter
(logga in för att koppla)

mill

Aktiv medlem
Hej!

Jo det är som så att det kommer fler och fler förfrågningar om att köpa bilder. Så för att hålla nere kostnaden för kunden skulle jag vilja att labben skickar bilden direkt till dem istället för att på så sätt slippa dubbel frakt.

Känner ni till några sådana labb?

Tack på förhand.

crimson.se

(fast jag vill alltid kontrollera bilderna först - bara för säkerhetsskull)

wiwi

Tackar!

Ja Crimson är jag nöjd med sedan tidigare.

Kollade lite snabbt på posten.se och frakten för skrymmande avlånga rullar skulle gå på ca 160 kr, så om man kunde slippa den kostnaden hade det varit fint, men jag håller med -- helst vill man kontrollera och signera först.

crimson har bra kartonger som de sänder sina stora bilder i.
Nu har jag i och för sig inte köpt större än 50x75 men den kommer i en kartong som jag har för mig att det kostar knappt 50 lappen att sända vidare om man har ett par sådana bilder i.

Visst kan man sända direkt också.
w

Tjena!

160:- för en avlång kartong? Naeee, stämmer inte. Går alltid att skicka som brev och kostar typ 50 lappen för en 50x70 ..

MVH

Johan

Men rullar då? Vissa bilder kommer att bli framkallade på större än A0 och då måste pappret/duken rullas ihop, väl?

Ok, har som sagt bara räknat på Postens hemsida, kanske bättre att ringa eller gå dit och fråga.

Hej
Crimsons egna kartonger är fyrkantiga men bilden ligger rullad innuti med lite extra skydd i hörnen. Kollade och den kostar 40.80 att sända.
Rullar borde inte skilja allt för mycket.
w

Ok, billigt!

Jo anledningen är att just canvas är mkt billigare (och antagligen sämre, men duger säkert för gemene man) att framkalla på andra ställen än Crimson.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar