cfagerberg
Aktiv medlem
Jag har ett gäng gamla exponerade (antar jag) filmrullar och vill gärna få hjälp att få dem framkallade så bra det går (om det ens går). De är för gamla för Odenlab och jag vet att jag vid ett tidigare tillfälle utan framgång försökte få kontakt med Team Framkallning, så jag skulle behöva tips på någon annan firma - alternativt om någon här vill ta sig an att försöka hjälpa mig (mot betalning såklart). Jag har ingen aning om vad som finns på filmerna, men i samma låda har jag bland annat hittat en remsa med fyra färgfoton från Kungsgatan på fredsdagen (dvs 1945) så det kan ju finnas något jättespännade bland filmrullarna
Baserat på de framkallade fimerna i samma låda så gissar jag att de är från någong gång 1945-1970, men har ingen aning.
På rullarna står det:
*Agfa Isopan F Feinkorn Kleinbildfilm, Nur bei völligerDunkelheit öffnen u. entwicklen, made in germany
* Agfa Isopan ISS, super special film patrone, 36 aufnahmen
*ett antal metallrullar varav det på en står "Pankromatisk" (på röret står det Leica)
* Super XX Panchromatic 36 exp., made in United States of America, Eastman Kodak Company, Rochester N.Y. High speed safety film
* Kodak Panatomic-C
Baserat på de framkallade fimerna i samma låda så gissar jag att de är från någong gång 1945-1970, men har ingen aning.
På rullarna står det:
*Agfa Isopan F Feinkorn Kleinbildfilm, Nur bei völligerDunkelheit öffnen u. entwicklen, made in germany
* Agfa Isopan ISS, super special film patrone, 36 aufnahmen
*ett antal metallrullar varav det på en står "Pankromatisk" (på röret står det Leica)
* Super XX Panchromatic 36 exp., made in United States of America, Eastman Kodak Company, Rochester N.Y. High speed safety film
* Kodak Panatomic-C