Annons

Framkalla 20x30 bilder billigt!

Produkter
(logga in för att koppla)

matte2k

Medlem
Någon som vet vart man gör det. Gärna på matta papper och för max 10kr/st.

www.pixaco.se kostar det 7.90kr men dem har bara blankt papper.

bilderna är i stl 18,42 x 27,45cm.
och jag vill att dem ska vara exakt så stora efter framkallning också.
ska jag då skapa en bild i photoshop som är 20x30cm och sen lägga in min bild i den.
tänker jag rätt då.

för jag testade att göra så. men framkallad så vart bilder större än vad den skulle vara.
kan det ha något med iställningarna i photoshop att göra? tex pixlar per inch osv???

gjorde en snabb koll bland de framkallningsfirmor jag vet och hittade 20x30 för 8:- hos www.pixdiscount.com, dock endast blankt

angående storlek så är det nog olika från företag till företag beroende på om de fyller ut ytan eller inte men oftast kan du själv välja det

ta dig en titt på sidan, du betalar mot faktura, dom rör inte bilderna, bra kvalité, jag fota dråkbootsfestivalen i Sundsvall och behöver varje år ca. 800 Bilder 20x30 som jag säljer till företag.

never any problems...

det har säkert med "fel" mått att göra och huruvida de som framkallar fyller ut bilden eller låter vita kanter finnas kvar, men det är vanligtvis något man får välja och oftast så ser man en förhandsgranskning på hur det kommer att se ut(?)

hör av dig och fråga hur och varför

Med Crimsons Prefixtjänst får du bilderna i exakt den storlek du vill och betalar per mm.

Dom gör inget extra med bilderna heller, så det är du som gör editeringen själv, dom skriver bara ut resultatet i den storlek du önskar, kan inte bli bättre tycker jag.

kent.

Gör en bild exakt så stor som papperet är (t.ex 20x30cm) och klistra in din bild med de mått du vill ha. Sen kan du själv beskära bilden när den kommer hem.

Finns det några andra lab som gör fina matta bilder? Inte halvmatt eller semimatt.

Senast ändrad:
fridhamre skrev:
gjorde en snabb koll bland de framkallningsfirmor jag vet och hittade 20x30 för 8:- hos www.pixdiscount.com, dock endast blankt

angående storlek så är det nog olika från företag till företag beroende på om de fyller ut ytan eller inte men oftast kan du själv välja det

Kan säga att jag använt pixdisount en gång och det var det dj***igaste skit jag sett. Knappt en bild som var användbar. De missade helt med färgtonerna. Blått och grönt hade ballat ur helt. Skickade exakt samma filer till crimson och det blev bra. Vill man ha lite tjockare papper är dock inte crimson förstahandsvalet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar